15 februar 2012

H&Ms fakemodeller

Hold op, hvor er jeg træt af dem. De er simpelthen den dårligste idé siden Cola Zero.

For hvad skal de egentlig gøre godt for? De er jo nytteløse til fremvisning af tøjet, i det de er computeranimerede og ingen idé giver om, hvordan kludene vil se ud på et rigtigt menneske.
Især ikke når H&M så bare vælger at proportionere helt, helt hen i vejret, fordi de har nye redigeringsmuligheder.

Se bare denne sweater:

På den rigtige model er sweateren ganske kort.


Og på den animerede model: Vupti - så er sweateren numselang.




Det er både useriøst, vildledende og irriterende. Jeg ville være supertræt af, hvis jeg kun havde set de computerskabte billeder og så modtog en kort strik.

Helt ærligt. Ud med fakemodellerne - ind med nogle catwalkvideoer og ordentlige zoomfunktioner, så man virkelig kan se, hvordan tøjet tager sig ud.
H&M er jo eksperter i, at få en slatten, skidengul polyestersag til at tage sig fremragende ud i webshoppen. Jeg tør næsten ikke handle online længere.

Det er vidst brok nok for nu. Hyg jer med ham her til vi høres ved!



1 kommentar:

I.P. sagde ...

Virkelig HØRT!

Isis Ronja

Mit billede
NB: 'Bohéme' er vores lejlighed.

Alle min' veninder, alle min' veninder, alle min' veninder