11 januar 2012

Overspringshandlinger

Jeg burde læse amerikansk udenrigspolitiksteori, men jeg vil meget hellere lave alt muligt andet.
Jeg har ikke rigtig brugt min blog som kreativ losseplads før, men dersom den alligevel handler om alt muligt andet, end det var tiltænkt, vil jeg lige vise et par af mine tegninger i dag.

Jeg kan bedst lide at tegne på A3. I folkeskolen hjernevaskede min billedkunstlærer mig nemlig til, at man ikke måtte tegne små ting, hvilket har resulteret i, at der aldrig er plads på papiret, hvis jeg forsøger mig på A4. - Her går vi:


Påfuglen har bygget rede i den intetanende prinsesses hår. Der foregår desuden en brutal kidnapning i baggrunden. - A3, farveblyant



Mit tredje akrylmaleri. Min teknik er temmelig uøvet, som det nok tydeligt ses, men det er ikke sidste gang, jeg forsøger mig med maling. Spas!
Titlen i de grå felter forneden skal forestille undertekster. Det ved jeg godt, det ikke ligner.



Havfrue med sushi. Jeg blev desværre aldrig rigtig glad for farvelægningen. A3, farveblyant.



En lille kattedame, som jeg lavede til en veninde i julegave. Forbløffende ringe kamerakvalitet. A3, farveblyant.



Engang holdt jeg meget af at farvelægge på computer. Det er jeg gået bort fra, fordi det var så uendeligt tidskrævende - men jeg kunne godt tænke mig, at prøve igen.
Her er et lille kræ fra 2006 - hvilket måske også vidner om, at jeg ikke er voldsomt dygtig til at holde tegningen ved lige. Det er så sjældent, jeg har tid.


Kunne I mon tænke jer at se mere af sådan noget i ny og næ - eller bliver bloggen for rodet?

5 kommentarer:

Emixa sagde ...

Jeg er vil med dine tegninger, de er så farverige og flotte, at man får lyst til at hænge dem op på væggen herhjemme :-D

Jeg er især vil med den første, hvor der sker mange ting på en gang, og man kan kigge længe på det, og så får øje på en ny lille detalje.

Jeg ser gerne flere af dine tegninger på bloggen, det jo en del af dig, og altid dejligt med lidt personlighed på en blog.

Tak for en dejlig blok, jeg plejer ikke at være så god til at kommentere, men er så vild med dine tegninger, at jeg ikke kunne lade vær.

Louise sagde ...

Jeg elsker dine værker, og vil meget gerne se mere!

Isis sagde ...

Tusind tak for de meget dejlige komplimenter!
I er godt nok søde. :-)

I så fald vil der nok være en lille tegning at finde her af og til i fremtiden.

Rina sagde ...

Ville du kunne lave den første på en skabslågr?
Med permenent maling. I så fald hvad ville prisen være? :-)

Isis sagde ...

Kære Rina

Tak for dit spørgsmål! Prisen kommer jo helt an på størrelsen, og derved hvor lang tid det tager at lave. Jeg har desværre ikke rigtig tid til større bestillingsopgaver i øjeblikket.

Isis Ronja

Mit billede
NB: 'Bohéme' er vores lejlighed.

Alle min' veninder, alle min' veninder, alle min' veninder