19 januar 2012

Julius

Har I mødt Julius? Jeg synes, det er på tide.
Julius er vores maskot, forkælede unge og husilder.
Han er af og til en rigtig dum skid, der bider i fødder og stjæler fjernbetjeninger - og så er han andre gange lidt af en engel, når han sover og leger. Og vi holder meget af ham.


Jeg har haft ildere i en del år efterhånden - og heldigvis blev min kæreste også hurtigt overbevist - og senere hen ret forelsket, da jeg introducerede dem for hinanden.
Vi havde to pragteksemplarer, som vi desværre måtte sige farvel til af aldersbetingede sygdomme og med meget kort varsel i 2011. Vi - og især jeg - mistrivedes ikke overraskende meget uden dyr i hjemmet, så i oktober hentede vi Julius på en hjælpestation for Dyrenes Beskyttelse.
Han er enten stukket af eller er blevet sluppet fri i naturen af tidligere ejer. Vi gætter på - og det er svært at vide, for det kan kun ses på tænderne, standen og pelsen - at han er omkring 2-2,5 år - og han er fræk, som dagen er lang.

Jeg har lavet et par tegninger om det dér med at have ilder, hvis det har nogen interesse.

"Ilderlort og 1 % dårlig samvittighed"


"Han er så sød. Når han sover."


Nu ved I, hvad han er for én. Han fylder nemlig meget i vores hjem og familie, så det er næsten uundgåeligt, at han vil optræde på billeder ind i mellem.



2 kommentarer:

C.H.R.I.M.S. C.R.A.M.S. sagde ...

Julius er alt for lækker! den lille pelspølle!

mere af ham!

-Åst

Isis sagde ...

^ Julius approves!

Isis Ronja

Mit billede
NB: 'Bohéme' er vores lejlighed.

Alle min' veninder, alle min' veninder, alle min' veninder