17 februar 2011

Sort Samvittighed

Jeg bekæmper min lyst til at lade en kvik bemærkning falde om min sorte samvittighed, der kommer af, at jeg ikke får opdateret mere i øjeblikket.
Det er dog ikke det, indlægget skal handle om.

Som tidligere skrevet var vi til forpremieren på Sort Samvittigheds teaterkoncert 'Hvid Magi' i tirsdags. Det var et absolut vidunderligt, grotesk, kryptisk og pudsigt stykke - gjort til kunst af en række fantastiske sangstemmer - i smukke kvinder - i spejder- og havfruekostumer.
Jeg vil anbefale alle, der har mulighed for det, til at købe billetter og tage ind og se dem. Det er virkelig ikke en oplevelse, man vil være foruden.

(Søde Anne foran søde spejderpiger
Billede fra dinby.dk)

Er det blasfemi at sige, at man nu foretrækker en akustisk, avantgardistisk 'En Forårsdag' udført af en klar, smuk stemme med sort samvittighed over Anne Linnets original? Måske. Men pyt. Jeg er rørt! Jeg har sgu altid så svært ved at sætte ord på noget, der er smukt og rigtigt.

Hvid Magi spiller mandag-fredag kl. 20.00 og lørdag kl. 17.00 fra d. 18. februar til d. 19. marts på Edison, Edisonsvej 10, Frederiksberg. Forestillingen varer 2 timer inklusiv pause.

Ingen kommentarer:

Isis Ronja

Mit billede
NB: 'Bohéme' er vores lejlighed.

Alle min' veninder, alle min' veninder, alle min' veninder