19 januar 2011

Har du en tuberkuløs kongepuddel liggende på hovedet

- eller er du bare glad for at se mig?
En smule af begge dele - men mest er det bare en dårlig hårdag.

Jeg ville gerne påstå, at jeg var inspireret af en romantiseret melankolsk køkkenpige fra en Lene Kaaberbøl-roman, men sådan ser jeg bare ud for tiden.
Værst af alt har jeg to af kjolerne, så jeg ikke behøver spekulere så meget i fornyelse.
Jeg skammer mig lidt over, hvor simpel jeg er i øjeblikket, men faktum at alt det fine tøj alligevel skal gemmes væk under en parka er nedslående for kreativiteten.
Det er en slags vinterdepression af bomuld, hvor den umiddelbare trøstespise er denimleggings, cardigans i neutrale farver og flade støvler, hvor man jo i virkeligheden burde iføre sig alt man ejer med pailletter, tyl og fjer. (Se mig, jeg er tøj-filosof!)
Jeg er udpræget skeptisk. Min modgift er mine yndlingswedges fra Ash.
kjole: BikBok
bælte: H&M
wedges: Ash


Jeg har i øvrigt ødelagt intet mindre end tre par støvler (og en taske - men det var fordi den kolliderede med den stærkt olierede kæde på min lånecykel) denne vinter. På det ene par er læderet slidt af og sålene har løsnet sig fra skoen, trods mange reparationer med kontaktlim.
De to andre er i ruskind - jeg har ikke nænnet at smide dem ud endnu - og er helt ødelagte og misfarvede af salt og grus.

Hvad er hemmeligheden bag at bære sit fodtøj sikkert gennem vinteren?

Ingen kommentarer:

Isis Ronja

Mit billede
NB: 'Bohéme' er vores lejlighed.

Alle min' veninder, alle min' veninder, alle min' veninder