21 januar 2011

Fuglehjem

Jeg er helt vild med fugle. De er en fryd for øjet - kommer i alle farver og størrelser.
På det sidste er der flyttet en del fugleting ind i Bohéme, og i denne post vil jeg dele et par af dem med jer.

Først er der vores kitsch kukur. Fuglene er afbilledet med latinske navne og har hver deres lyd, som kommer tre gange ved hvert timeslag.

(Forsøg at se charmen ved de rystede billeder. Manden har lært mig, at man skal bruge naturligt lys, hvilket ikke altid er en succes med mine nærmest epileptiske hænder)

Vi har hver vores nøglefugl, som hænger i deres huse og passer på vores pedelbundter, når vi er hjemme.

('Sparrow Key Ring', mandens til venstre - min til højre)

Derudover er der de vidunderlige paradisfugle til salt og peber, som giver mig mit daglige insulinshot fra deres plads på spisebordet.

(Paradisfugle fra Alessi)

Noget andet jeg holder meget af, er Serpentine-kanden fra Susanne Schjerning. Den kombinerer to af de ting, jeg elsker mest; påfugle og akryl. Jeg bliver så glad hver gang, jeg sætter denne farverige sag på bordet.

('Serpentine' fra Susanne Schjerning)

Bakken fra Ikea er jo et musthave, når man er lidt fugletosset:
(Fuglebakke fra Ikea - 39;-)

Lidt personlig kunst bliver det også til. Denne fugl tegnede min bedstemor til mig, da jeg var lille. Den er et af mine klareste minder om hende. Faktisk har jeg leget med tanken om at få den tatoveret i en finpudset opgave - foreløbigt står den dog blot til display i Bohéme.

("Beste mor 66 år". Jeg havde netop lært, at man skulle skrive alder på sine tegninger)

Jeg tror ikke, at den sidste fugl er flyttet ind endnu.

2 kommentarer:

AT sagde ...

Hvor er det nederste billede dog FANTASTISK personligt! Er helt vild med det, og kan sagtens forstå at du overvejer at lave det til en tattoo :)

Og ja, horribel halloween-kjole nedenunder. Yikes! Hvis de absolut ville støtte en god sag, er der mindst en millard bedre måder at gøre det på.

Isis sagde ...

Mange tak! Jeg er så glad for, at jeg har det minde fra hende. Særligt fordi mine bedsteforældres hus brændte ned til grunden for et par år siden (juleaften for at det ikke skal være løgn) - så alle andre ejendele og arvestykker er væk sammen med hende.


Og ja! Jeg sender gerne 400;- til Tranquebar, hvis jeg slipper for at have den rædsel hængende i mit walk in!
Den ville være mere effektiv som trussel.
"Vi sender denne kjole til dig, hvis du ikke donerer penge!"

No offence, Vero Moda. Eller vent. Masser' af offence!

Isis Ronja

Mit billede
NB: 'Bohéme' er vores lejlighed.

Alle min' veninder, alle min' veninder, alle min' veninder